Σε ηλικία
|
Τα περισσότερα παιδιά μπορούν...
|
Μερικά μπορούν επίσης...
|
2 ετών
|
- να στοιβάξουν
πέντε ή περισσότερα τουβλάκια
- να γυρίσουν ένα
πόμολο
- να κρατήσουν μια μπογιά
ή ένα μολύβι (όχι τόσο εύκολα όσο ένας ενήλικος)
- να σχεδιάσουν μια
οριζόντια γραμμή
- να χρησιμοποιήσουν
σκεύη φαγητού (όχι τόσο εύκολα όσο ένας ενήλικος)
- να πιούν με καλαμάκι
- να βγάλουν τα
παπούτσια και τις κάλτσες
- να παίξουν με παζλ
|
- να βγάλουν κάποια
ρούχα (χωρίς κουμπιά), πάνες
- να
ζωγραφίσουν-μουτζουρώσουν
- να βουρτσίσουν τα δόντια
τους (με βοήθεια)
- να πλύνουν τα χέρια
τους
|
3 ετών
|
- να στοιβάξουν
εννέα ή περισσότερα τουβλάκια
- να ξεντυθούν (αν και
χρειάζονται ακόμα βοήθεια στο ντύσιμο)
- Αναγνωρίζει και
ονομάζει σχεδόν όλα τα κοινά αντικείμενα και τις εικόνες
- να πλύνουν και να
στεγνώσουν τα χέρια τους
- να φάνε μόνα τους
- να αντιγράψουν έναν
κύκλο ή έναν σταυρό
- να παίξουν με παζλ
με μεγαλύτερα κομμάτια
- να χρησιμοποιήσουν
«παιδικά» ψαλίδια
- να σερβίρουν υγρά
(με διαρροές)
- να περάσουν σε νήμα
μεγάλες χάντρες
- να βουρτσίσουν τα
δόντια τους (με βοήθεια)
- Κάνει γραμμές
πάνω-κάτω, από τη μία πλευρά στην άλλη και κυκλικές γραμμές με μολύβι ή
με μαρκαδόρο
|
- να κουμπώσουν μεγάλα
κουμπιά
- να χρησιμοποιήσουν
ένα κουτάλι χωρίς να χύνουν το περιεχόμενο
|
4 ετών
|
- να ντυθούν και να
ξεντυθούν (αλλά δεν μπορούν να κάνουν κόμπο ή να χρησιμοποιήσουν το
φερμουάρ)
- να βουρτσίσουν τα
δόντια τους χωρίς βοήθεια
- να ζωγραφίσουν απλά
σχήματα, όταν τους το ζητήσετε
- να «χτίσουν» με
τουβλάκια κάθετα και οριζόντια
- να κόψουν γύρω από
εικόνες και σχήματα με ψαλίδι
- να διπλώσουν μία
πετσέτα σε τρίγωνο ή ορθογώνιο
- Κρατάει το μολύβι σε
θέση γραφής
|
- να σχεδιάσουν
ανθρωπάκια
- να χρησιμοποιούν την
τουαλέτα και να σκουπίζονται μόνα τους
- να μπορούν να γράφουν
το όνομά τους
|
5 ετών
|
- να γράψουν μερικά γράμματα
ή αριθμούς ή το μικρό τους όνομα
- να σχεδιάσουν έναν
άνθρωπο με έξι σκέλη
- να αντιγράψουν ένα
τρίγωνο
- να κάνουν κατασκευές
με μεγάλα κουτιά
- να διπλώσουν ένα
χαρτί διαγώνια
- να περάσουν σε νήμα
μικρές χάντρες
- να φάνε με πιρούνι
|
- να γράψουν ολόκληρο το
αλφάβητο (η ποιότητα γραψίματος μπορεί να διαφέρει)
- να γράψουν όνομα και
επώνυμο
- να ξεκινήσουν να
ζωγραφίζουν διάφορα αντικείμενα
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου